Zelfgemaakte Illustratie.

Kokos Cola

Coca Cola is op zich zelf natuurlijk al een naam dat ieder huishouden wel kent. Omdat het al een groot bedrijf is, zijn er veel mogelijkheden op het gebied van campagne voeren.

Zo hebben zij het budget en de middelen om op televisie te adverteren. Wat voor  een televisie reclame voor Kokos Cola goed kan werken, is het koppelen aan een vakantiegevoel, wat zowel op zomer als winter toepasbaar is. De zenders waar op geadverteerd kan worden ligt natuurlijk aan het publiek dat je wil bereiken. Ik denk dat de zenders van RTL, Veronica en MTV een groot divers publiek kunnen trekken, daarom is het goed om daarin te investeren.

 

Verder kan er geadverteerd worden door middel van posters. Kleurgebruik is hierin natuurlijk erg belangrijk om op te vallen. Omdat Kokos Cola al snel een zomers gevoel opwekt door het tropische ingrediënt , lijkt mij het verstandig om in te gaan op het zomerse gevoel. Wie droomt er nu niet weg naar een zomerse locatie waar je graag zou zijn? Deze posters kunnen gewoon in steden opgehangen worden, of op billboards langs grote wegen.

 

Adverteren op festivals en andere evenementen is ook een goede manier, vooral als Kokos Cola daar dan ook te koop is. Zo kunnen er flyers uitgedeeld worden, kleine glaasjes om te proeven en er kunnen posters opgehangen worden. Op deze manier wordt de aandacht van de doelgroep op dat evenement snel getrokken en zullen zij misschien wel meer willen en dus het product kopen. Verder kunnen er op het evenement ook armbandjes of buttons met Kokos Cola erop uitgedeeld worden, zodat de mensen die ondanks alles niet in aanraking gekomen zijn met Kokos Cola het op deze manier bij andere mensen zien.

 

 

Facebook

Mark Zuckerberg (oprichter Facebook) heeft ons gevraagd om een lijst te maken met zoveel mogelijk ideeën, die ertoe kunnen bijdragen dat FB interessant blijft voor jongeren.

 

In een tijd vol met verschillende mediaplatformen, is het belangrijk om onder de aandacht te blijven. Omdat er zoveel verschillende platformen zijn zoals: Instagram, Twitter, Pinterest, Tumblr enz. moet je jezelf onderscheiden om op te vallen. Zo zal je jou platform aan moeten passen om bepaalde doelgroepen aan te trekken. 

 

Ik denk dat Facebook nog aantrekkelijker kan worden gemaakt als er meer games aan toegevoegd worden. Natuurlijk zijn er al games die je eventueel kan koppelen aan Facebook zelf, maar toch doen veel mensen dit niet omdat je voortgangen dan op Facebook komen te staan. Het lijkt mij een goed idee om Facebook-exclusieve spellen op de markt te brengen en die ook te promoten.

 

Verder zijn de filters van bijvoorbeeld snapchat heel erg trendy op het moment. Ik denk dat Facebook jongeren kan trekken door ook bepaalde filters toe te voegen aan de camera functie die Facebook al heeft. Zo zullen jongeren sneller gebruik maken van de camera functie op Facebook en meer delen met vrienden en familie.

 

Ook kan Facebook samenwerken met bedrijven om zo leuke kortingen te geven in ruil voor een promotie op Facebook. Zo kunnen jongeren met het plaatsen van bepaalde hashtags betreft een bedrijf, punten verdienen om te sparen voor kortingen bij die winkel. Jongeren zijn vaak uit op koopjes en dit is een goede manier op hun aandacht te trekken.

 

Kortom, om de aandacht van jongeren te trekken is het handig om mee te gaan met trends. Jongeren zijn gevoelig voor trends en gaan er vaak in mee. Dit kan Facebook gebruiken om ervan te profiteren en te groeien als mediaplatform.