
Toen ik door Rotterdam heen liep met het doel om media uitingen te zoeken, ben ik een aantal opvallende voorbeelden tegen gekomen. Vooral de uiting op een gekke plek had me aan het denken gezet. Ik vond hiervoor uiteindelijk een reclame die half achter een hek stond. Ik kreeg meteen de gedachte: "Is de bedoeling hiervan dat je de helft meekrijgt, of dat je er dichter naartoe gaat om het wel te kunnen lezen en zo de tijd neemt."
Ook merkte ik dat er heel veel verschillende soorten uitingen zijn en dat ze allemaal hun eigen kwaliteiten bevatten. Sommigen spelen met kleur waardoor ze opvallen en anderen maken gebruik van pakkende teksten. Hoe dan ook trekken ze zo allemaal hun eigen doelgroepen.
1. Ik moest lachen om deze uiting omdat het een grappige cartoon was van een gangster spiderman, het trok gelijk mijn aandacht.
2. Door alle kleuren en de witte tekst op de zwarte achtergrond, valt deze poster erg op.
3. Ik snapte niet helemaal wat er stond maar juist daardoor ga je er naar kijken.
4. Deze plek was vreemd omdat de poster half achter een hek valt.
5. Be beautiful, be yourself is een krachtige uitspraak, daarom vond ik hem opvallen. Vooral omdat het bij make up staat zien veel vrouwen het en komt de boodschap goed op hen over.
6. Doordat dit logo maar twee kleuren bevat komt het erg sterk over op mij. Het design is ook interessant.
7. Deze map en informatie posters zijn gericht op toeristen zodat zij gelijk weten wat er allemaal te doen is in rotterdam.
8. Justin Bieber promoot deze CK onderbroeken. omdat hij het draagt willen velen andere mannen het ook in de hoop er dan net als Justin uit te zien.
9. De kleuren en het lettertype vond ik erg mooi samen met het kosmische thema.
10. Ik vond dit echt een heel lelijk logo omdat het eigenlijk niet eens een logo is. Het is een gewone getypte naam met een smiley erachter. Hij valt ook best wel weg in het beeld.
Maak jouw eigen website met JouwWeb